Ugrás a tartalomra
palyaorientacio_workshop

A pályaválasztás nem magánügy. Ahhoz, hogy megalapozott döntést tudjál hozni, hogy az elképzeléseidet, érdeklődési körödet össze tudd kapcsolni a képzési, illetve elhelyezkedési lehetőségekkel, szükséges egy nagy adag önismeret, illetve pálya- és munkaerőpiaci ismeret is.

A PTE hallgatójaként legalább egyszer már neked is szakot, illetve pályát kellett választanod, így saját élményként tapasztalhattad meg, hogy önmagában nem elegendő az, hogy a különböző információs csatornákon keresztül tájékozódsz. Jól jön ilyenkor a szülői, baráti, tanári vagy akár külső tanácsadói segítség, visszajelzés az információk elrendezéséhez, illetve, hogy valaki tükröt tartson, amelyben tisztábban láthatod erősségeidet, képességeidet, és hogy ezek a tulajdonságaid milyen pályára tesznek téged alkalmassá.

Neked mi vagy ki segített anno? Volt-e olyan tanár, ismerős, családtag vagy segítő, akivel átbeszélhetted az aggályaidat, segített tisztábban látni, de mégis rád hagyta a választás szabadságát? Gondoltál már arra, hogy akár Te is lehetsz pályaorientációs segítő, és megoszthatod tapasztalataidat a választás előtt álló középiskolásokkal?

Karrier Irodánkban ennek apropóján indítottuk útjára a Pályaorientációs Programunkat, melynek keretében pályadöntést segítő csoportos foglalkozásokat tartunk, méghozzá hallgatók segítségével.  Az elmúlt években több mint 100 csoportvezetőt képeztünk ki, akik eddig több mint 50 Pécs és Pécs környéki középiskolában tartottak 100-nál is több csoportfoglalkozást.

A jelentkezők közül kiválasztott csoportfoglalkozások vezetői számára egy komplex, 30 órás csoportvezetői képzést tartunk, melynek segítségével olyan pályaorientációs csoportvezetőket képezünk ki, akik felkészülten és hitelesen tudnak a diákoknak önismeretet mélyítő és pályadöntést segítő workshopokat tartani.

Alábbi videónkban négy pályaorientációs csoportot vezető hallgatóval készített beszélgetésünket tudod megtekinteni. Az ő személyes beszámolóikon keresztül megtudhatod, hogy az alapvető csoportvezetői attitűdök és készségek elsajátítása mellett mit adott számukra a képzés, milyen felismerésekkel, tapasztalatokkal gazdagodtak egy-egy jelenléti, illetve online vezetett pályaori workshop megtartásakor, illetve a csoportjuk miért a Sült kolbi nevet választotta magának. :)

Videó ITT!

Néhány tanulságos gondolatot az alábbiakban kiemelünk a beszélgetésből:

„Nekem konkrétan a pályámat adta ez a képzés.  Ahogy megismertem ezeket a módszereket, illetve kipróbálhattam magam, mind az élő mind pedig az online csoportvezetésben, meg is találtam a számomra legoptimálisabb mesterképzést, aminek elvégzése után pontosan ilyenekkel foglalkozhatok, hogy segíthetek embereknek megtalálni a hozzájuk való pályát, jobban megismerni önmagukat, hogy rájöjjenek, hogy mi az, ami nekik való, illetve különböző tréningeket tartani, vezetni. Hihetetlen jó érzés volt ez az egész, magamat is megismertem (…).” (Judy)

„Nekem elsősorban motivációt adott, mert észrevettem azt, hogy ha visszagondolok, mennyire kevés tudásom volt fiatalon a pályaválasztással kapcsolatosan és adott egy motivációt, hogy adjak másoknak egy tudást, amit én nem kaptam meg, illetve nagyon sokat segített abban, hogy a szervezőképességemet tudjam fejleszteni, jobban össze tudjam rakni a dolgaimat, az időbeosztást, illetve az együttműködést.” (Vivi)

„Nekem elsődlegesen egy hatalmas adag önismeretet adott a képzés, mert akarva-akaratlanul is az ember egy ilyen képzés során meglátja azt, hogy bizonyos helyzeteket hogyan tud kezelni, hogyan tud reagálni, hogyan tud működni a bizonyos feladatok során, mert azért valljuk be, mindenkinek vannak kedvenc meg nem annyira kedvenc feladatai, amelyeket nem annyira szívesen csinál, és ezekbe a különböző működési módokat azért fel lehet ismerni. Mivel csoportban dolgozunk, ezért azt is felfedezzük magunkban egy ilyen képzés során, hogy hogyan tudunk különböző személyiségű emberekkel együttműködni, milyen stratégiák kellenek, hogyan tudunk hatékonyan csoportot vezetni egy adott emberrel.” (Dóri)

„Szerintem mi nagyon szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy elmentünk és össz-vissz 10 megtartott alkalomért cserébe megkaptuk ezt a képzést. Igazából én ajánlanám mindenkinek, aki az önfejlesztés útjára lép, és aki egy kicsit is saját magán is szeretne formálni, magát képezni. Én tanárként, leendő tanárként nagyon hasznosnak találtam ezeket a gyakorlatokat, mert a pedagógiai munkám során ezeket abszolút asszertíven be tudom építeni az egyes folyamatokba, sőt már meg is tettem a különböző órákkal, foglalkozásokkal kapcsolatosan. Én abszolút profitáltam ebből. Szóval, aki csak pedagógus, vagy az önfejlesztés céljából szeretné megtenni, az próbálja ki.” (Lotti)

 

dontes